GAIA Lidkaart
Organisatie
GAIA
Thema van de campagne
Lidkaartmailing

Niets zegt “Ik hoor erbij!” zoals een lidkaart dat doet! Toen GAIA ons vertelde over de tweejaarlijkse verzending van hun lidkaarten, zagen we onmiddellijk potentieel voor de creatie van een sterke fondsenwervende campagne naar bestaande schenkers van de organisatie.

Voor nieuwe schenkers blijkt deze lidkaart een uitstekend moment om hen te converteren naar een tweede gift en zo hun steun te vernieuwen. Maar ook bestaande schenkers doen na het ontvangen van hun lidkaart vaak een nieuwe gift.

In de begeleidende brief bij de lidkaart staan bedanking en rapportering centraal. De schenker wordt in de eerste plaats bedankt voor zijn gulle bijdragen. Tegelijkertijd wordt er ook stilgestaan bij de geboekte resultaten van de vereniging. Zo krijgt de schenker onmiddellijk een update over wat er met zijn of haar bijdrage gerealiseerd werd.

De grafische vormgeving van deze lidkaartmailing hielden we bewust eenvoudig. Zo gaat alle aandacht zeker naar de ster van de show: de lidkaart. Deze is met een verwijderbare lijmstrip aan de brief bevestigd.

De lidkaart scoort niet enkel goed voor bestaande en nieuwe schenkers, ook schenkers die al een tijdje niet meer gegeven hebben, vernieuwen vaak hun steun wanneer we hen herinneren aan deze lidkaart en al het bijzonders waar deze kaart voor staat.

Helemaal succesvol wordt een lidkaartmailing wanneer er voordelen aan de lidkaart gekoppeld worden: een uitnodiging voor een exclusief evenement, een mooie jaarkalender, een kijkje achter de schermen van de organisatie, het ledenmagazine ontvangen, korting bij bepaalde winkels of uitstapjes, enz.

Contacteer ons